Tv kijken zonder Coax aansluiting, kan dat?

Ik wil graag tv kijken op mijn kamer maar heb geen coax aansluiting. Ik heb een oude tv waar alleen maar een coax kabel en scart kabel aansluiting bij zit. Is er een andere manier om tv te kunne kijken zonder een van die aansluitingen bij de hand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Nou nee dus.
De tijd dat je met een draadje en een breinaald of metalen kledingknaapje nog TV zenders kon ontvangen is sinds de intrede van digitale omroep zenders definitief voorbij.

Je zal hoe dan ook het analoge signaal van de kabeldecoder thuis moeten gebruiken om tv beeld te kunnen zien en dat kan alleen met behulp van een COAX kabel.

Er is een optie die draadloos werkt, dat is 'n draadloze UHF zender/ontvanger set, te koop bij div. bouwmarkten en electronica zaken. (gemiddeld ca. 59,- euro)

Daarvoor moet je dan de zender op de decoder aansluiten op de VideoRecorder aansluiting (SCART) en de ontvanger sluit je op de AV1 SCART aansluiting van je oude TV aan. Je TV zet je aan in de AV1 modus.
Dan krijg je het beeld en geluid wat de decoder op dat moment doorgeeft.

Nadeel is wel dat je dan niet zelf de zenders kunt kiezen maar meekijkt met wat dan aan staat.
Ook de beeldkwaliteit is met deze oplossing 'n stuk minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TV heeft ook een scart aansluiting..
Digitenne van de KPN! Is dan de oplossing